Sitemap

  1. Blz. 1 2018 Programmabegroting
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Kaders
        1. Blz. 4 Kaders
        2. Blz. 5 Indeling begroting
        3. Blz. 6 Overzicht programma's en producten
        4. Blz. 7 Prestatie - indicatoren
        5. Blz. 8 Afstemming vanuit de perspectiefnota
      2. Blz. 9 Voorwoord
        1. Blz. 10 Voorwoord
      3. Blz. 11 Dekkingsplan
        1. Blz. 12 Dekkingsplan
        2. Blz. 13 Een sluitende begroting
      4. Blz. 14 1. Bestuur en Veiligheid
        1. Blz. 15 1. Bestuur en Veiligheid
        2. Blz. 16 1.1 Collegeprogramma
          1. Blz. 17 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 18 1.1.1 Bij onze beleids- en besluitvorming en onze dienstverlening staat wat goed is voor onze burgers centraal.
              1. Blz. 19 1.1.1.1 Ons handelen is betrouwbaar voor burgers en we ontwikkelen beleid in samenspraak met burgers.
            2. Blz. 20 1.1.2 Wat goed werkt in bestaande samenwerkingen zetten we voort, wat knelt willen we heroverwegen en deelname aan een strategische alliantie vinden we belangrijk.
              1. Blz. 21 1.1.2.1 We zetten in op samenwerking in de regio Stedendriehoek en in de regio Zwolle.
            3. Blz. 22 1.1.3 Waar mogelijk worden regels terug gedrongen en bedrijfsprocessen geoptimaliseerd.
              1. Blz. 23 1.1.3.1 Deregulering en optimalisering van bedrijfsprocessen is een doorlopend proces.
            4. Blz. 24 1.1.4 We werken volgens ons dienstverleningsconcept en maken gebruik van de mogelijkheden voor elektronische dienstverlening.
              1. Blz. 25 1.1.4.1 Burgers en bedrijven worden gefaciliteerd.
            5. Blz. 26 1.1.5 We handhaven strak op APV regels en zetten zwaar in op het bestrijden van overlast vanwege het gebruik van drank en/of drugs.
              1. Blz. 27 1.1.5.1 Handhaving op basis van de geactualiseerde APV
            6. Blz. 28 1.1.6 We zien er op toe dat de afspraken die met de ondernemers zijn gemaakt over uitstallingen en terrassen worden nagekomen.
              1. Blz. 29 1.1.6.1 We controleren of de regels rond uitstallingen en terrassen in het centrum, die in overleg met de ondernemers zijn opgesteld, worden nagekomen.
            7. Blz. 30 1.1.7 Inwoners en gemeente nemen initiatieven om de duurzaamheid te bevorderen.
              1. Blz. 31 1.1.7.1 Wij stimuleren of faciliteren initiatieven die de duurzaamheid bevorderen.
            8. Blz. 32 1.1.8 Zo veel mogelijk zelfsturing door de lokale brandweervrijwilligers en procedures en protocollen waar mogen (laten) vereenvoudigen.
              1. Blz. 33 1.1.8.1 Aandacht hiervoor vragen binnen de Veiligheidsregio.
        3. Blz. 34 1.2 Nieuw beleid
          1. Blz. 35 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 36 1.2.1 Een duidelijk gemeentelijk informatiebeleid vaststellen, borging van informatieveiligheid en actuele en zo volledig mogelijke Basisregistraties.
              1. Blz. 37 1.2.1.1 We formuleren een visie op informatiebeleid en maken diverse plannen hoe we informatieveiligheid, privacywetging en digitale communicatie met onze burgers en bedrijven binnen onze gemeentelijke organisatie borgen.
            2. Blz. 38 1.2.2 Onze basisregistraties zijn op orde en we zijn waar nodig aangesloten.
              1. Blz. 39 1.2.2.1 We houden de Basisregistraties Personen (BRP), Adressen en Gebouwen (BAG) en Grootschalige Topografie (BGT) op orde en zo volledig mogelijk, sluiten aan op het Handelsregister en zorgen voor een registratie voor Niet Authentieke Objecten.
            3. Blz. 40 1.2.3 Digitale verslaglegging van raads- en commissievergaderingen en themabijeenkomsten.
              1. Blz. 41 1.2.3.1 Uitzenden van deze vergaderingen en bijeenkomsten via internet en archiveren als video-of audiobestanden.
            4. Blz. 42 1.2.4 Door regionale samenwerking de mogelijkheden van duurzaamheidsmaatregelen nog beter onder de aandacht van inwoners te brengen.
              1. Blz. 43 1.2.4.1 Deelname aan de regionale samenwerking in het kader van de Gelderse Aanpak op basis van de Wet Milieubeheer (GEA) en continuering van het energieloket.
        4. Blz. 44 1.3 Regulier werk
          1. Blz. 45 Producten
            1. Blz. 46 01. Bestuur
              1. Blz. 47 .Bestuur
            2. Blz. 48 02. Burgerzaken
            3. Blz. 49 03. Veiligheid
        5. Blz. 50 Programma indicatoren
          1. Blz. 51 Programma indicatoren
        6. Blz. 52 Wat mag het kosten?
          1. Blz. 53 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 54 Toelichting op de lasten en baten.
        7. Blz. 55 Saldo per product per programma
          1. Blz. 56 Saldo per product per programma
      5. Blz. 57 2. Financiën, Economie en grote projecten
        1. Blz. 58 2. Financiën, Economie en grote projecten
        2. Blz. 59 2.1 Collegeprogramma
          1. Blz. 60 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 61 2.1.1 Uitvoering geven aan het Economisch manifest.
              1. Blz. 62 2.1.1.1 Faciliteren van het proces Bedrijven investeringszone (BIZ) en het Gemeentelijk Ondernemersoverleg (GOO) en actieve deelname aan het GOO.
            2. Blz. 63 2.1.2 Voorwaarden en criteria creëren waardoor de bestaande agrarische en recreatieve sector en de horeca zich kan ontwikkelen.
              1. Blz. 64 2.1.2.1 Met uitnodigingsplanologie worden hiertoe mogelijkheden geboden.
            3. Blz. 65 2.1.3 Mogelijk maken van de toegang tot natuurgebieden door uitbreiding van toeristische overstappunten.
              1. Blz. 66 2.1.3.1 Het verzoek om uitbreiding van de kiosk Renderklippen beoordelen en de bosschuur aan de Kamperweg betrekken bij (recreatieve) ontwikkelingen.
            4. Blz. 67 2.1.4 Voorkomen van jaarlijkse tekorten en zorgen voor een structureel sluitende begroting met eenzelfde OZB opbrengst zonder verhoging anders dan de gebruikelijke indexering.
              1. Blz. 68 2.1.4.1 De begroting is gebaseerd op realistische ramingen op basis van bestaand beleid dat door de raad is vastgesteld binnen de gestelde kaders en de tarieven voor leges en vergunningen worden berekend op basis van kostendekkende dienstverlening.
        3. Blz. 69 2.2 Nieuw beleid
          1. Blz. 70 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 71 2.2.1 Instandhouding van de klompenpaden.
              1. Blz. 72 2.2.1.1 Wij vragen ondernemers om een bijdrage in de kosten.
            2. Blz. 73 2.2.2 Onze schuldpositie terug brengen.
              1. Blz. 74 2.2.2.1Wij zoeken naar financiële mogelijkheden om de omvang van onze leningportefeuille terug te brengen.
            3. Blz. 75 2.2.3 Versterking en ontwikkeling van de verblijfsrecreatie.
              1. Blz. 76 2.2.3.1 Uitvoering geven aan het regionale Programma Vitale Vakantieparken.
            4. Blz. 77 2.2.4 Vitalisering van de dorpscentra Heerde en Wapenveld.
              1. Blz. 78 2.2.4.1 Gezamenlijke aanpak voor het creëren van een aantrekkelijk winkelgebied
            5. Blz. 79 2.2.5 Promotie en marketing van de (recreatieve) mogelijkheden in de gemeente Heerde.
              1. Blz. 80 2.2.5.1 Er worden extra middelen beschikbaar gesteld voor een betaalde kracht en een promotioneel uitvoeringsbudget.
            6. Blz. 81 2.2.6 De applicaties die in de gemeentelijke organisatie worden gebruikt met een hogere kwaliteit tegen gunstiger financiële voorwaarden afnemen.
              1. Blz. 82 2.2.6.1 Er wordt uitvoering gegeven aan het M2A project.
            7. Blz. 83 2.2.7 De werkdruk in de gemeentelijke organisatie is op een acceptabel niveau.
              1. Blz. 84 2.2.7.1 Op de meest kwetsbare plekken wordt personele versterking ingezet.
        4. Blz. 85 2.3 Regulier werk
          1. Blz. 86 Producten
            1. Blz. 87 01. Economie & Toerisme
            2. Blz. 88 02. Financien
            3. Blz. 89 03. Uitvoering gebiedsontwikkeling
            4. Blz. 90 04. Uitvoering grondbeleid
        5. Blz. 91 Programma indicatoren
          1. Blz. 92 Programma indicatoren
        6. Blz. 93 Wat mag het kosten?
          1. Blz. 94 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 95 Toelichting op de lasten en baten
        7. Blz. 96 Saldo per product per programma
          1. Blz. 97 Saldo per product per programma
      6. Blz. 98 3. Ruimte
        1. Blz. 99 3. Ruimte
        2. Blz. 100 3.1 Collegeprogramma
          1. Blz. 101 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 102 3.1.1 Een integrale visie op Wonen, Welzijn en Zorg voor zover dat niet in andere kaders en visies is geborgd.
              1. Blz. 103 3.1.1.1 Een integrale visie wonen, welzijn en zorg binnen de kaders van de woonvisie en het kaderdocument Sociaal Domein die zich richt op de transformatieagenda maatschappelijke opvang en beschermd wonen.
            2. Blz. 104 3.1.2 Mogelijk maken van woningbouw op inbreidingslocaties en vrijkomende locaties maar ook bevorderen dat marktpartijen projecten ontwikkelen en ruimte bieden aan particulier opdrachtgeverschap.
              1. Blz. 105 3.1.2.1 Per vrijkomende locatie is een kavelpaspoort gemaakt, waarbij woningbouw tot de mogelijkheden behoort maar ook daarnaast zijn er ook gemeentebreed mogelijkheden.
            3. Blz. 106 3.1.3 Accommodaties worden zoveel mogelijk geprivatiseerd.
              1. Blz. 107 3.1.3.1 Uitvoering geven aan de kadernota Accommodatiebeleid.
            4. Blz. 108 3.1.4 Een passende beheerstructuur voor gebouwen in onze gemeente waarin diverse voorzieningen zijn ondergebracht.
              1. Blz. 109 3.1.4.1 We beoordelen bij iedere ontwikkeling in de betreffende gebouwen of het onderbrengen bij een beheerstichting meerwaarde heeft en wat onze rol hierin is.
            5. Blz. 110 3.1.5 Een definitieve locatie voor een gemeenschapshuis in Wapenveld.
              1. Blz. 111 3.1.5.1 Dorpsraad Wapenveld werkt aan een programma en een locatie voor een MFA in het centrum van Wapenveld.
            6. Blz. 112 3.1.6 Duidelijkheid of een combinatie van 'de Noord' in Veessen met scholen en culturele voorzieningen meerwaarde biedt.
              1. Blz. 113 3.1.6.1 De mogelijkheden en wenselijkheid van een Multifunctionele Accommodatie in Veessen wordt onderzocht.
            7. Blz. 114 3.1.7 Inwoners worden betrokken bij beheer en onderhoud in de wijk en collectieve initiatieven vanuit de wijken worden gestimuleerd.
              1. Blz. 115 3.1.7.1 Onze beheerplannen bieden een basis om met inwoners hierover in gesprek in gaan.
            8. Blz. 116 3.1.8 Besluitvorming over verkeerscirculatie in het centrum Heerde waarbij rekening gehouden wordt met zwakke verkeersdeelnemers. (o.a. kindervriendelijke inrichting).
              1. Blz. 117 3.1.8.1 Verkeerscirculatie wordt opnieuw beoordeeld zodra er duidelijkheid is over de ontwikkelingen op de voormalige gemeentewerf.
        3. Blz. 118 3.2 Nieuw beleid
          1. Blz. 119 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 120 3.2.1 De beheerplannen Openbare Ruimte zijn actueel.
              1. Blz. 121 3.2.1.1 De beheerplannen worden aangepast aan het werkelijke areaal in de gemeente.
            2. Blz. 122 3.2.2 De huisvestingssituatie van de scholen in Wapenveld is toekomstbestendig.
              1. Blz. 123 3.2.2.1 Er vindt een beoordeling plaats wanneer sprake is van onderbouwde toekomstbestendige vragen voor vervangende nieuwbouw.
            3. Blz. 124 3.2.3 De gemeente is voorbereid op de uitvoering van de nog in te voeren Omgevingswet.
              1. Blz. 125 3.2.3.1 Bestuurlijke, inhoudelijke en organisatorische voorbereiding op de Omgevingswet vindt plaats.
        4. Blz. 126 3.3 Regulier werk
          1. Blz. 127 Producten
            1. Blz. 128 01. Beheer en onderhoud
            2. Blz. 129 02. Accommodaties
            3. Blz. 130 03. Bosbeheer
            4. Blz. 131 04. Bouwen, wonen en milieu
            5. Blz. 132 05. Ruimtelijke ontwikkeling en volkshuisvesting
        5. Blz. 133 Programma indicator
          1. Blz. 134 Programma indicator
        6. Blz. 135 Wat mag het kosten?
          1. Blz. 136 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 137 Toelichting op de lasten en baten
        7. Blz. 138 Saldo per product per programma
          1. Blz. 139 Saldo per product per programma
      7. Blz. 140 4. Samenleving
        1. Blz. 141 4. Samenleving
        2. Blz. 142 4.1 Collegeprogramma
          1. Blz. 143 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 144 4.1.1 Laagdrempelige en toegankelijke efficiënte en doelmatige zorg waarbij de beschikbare financiële middelen zo veel mogelijk ingezet worden in directe ondersteuning aan de inwoner.
              1. Blz. 145 4.1.1.1 We leveren maatwerk waarbij de cliëntvraag centraal staat en de cliënt zo veel mogelijk zelf de regie heeft, monitoren de uitgaven en maken afspraken met aanbieders op basis van doelen, prestaties en resultaten.
            2. Blz. 146 4.1.2 We zetten zoveel mogelijk in op goed georganiseerde preventie en vroeghulp.
              1. Blz. 147 4.1.2.1 In de uitvoering ligt het accent op preventieve voorzieningen, vroeghulp en vroegsignalering.
            3. Blz. 148 4.1.3 De samenleving maakt gebruik van haar eigen kracht.
              1. Blz. 149 4.1.3.1 We luisteren naar onze inwoners wanneer zij projecten starten en waar nodig ondersteunen, stimuleren of faciliteren we. We nodigen inwoners uit om mee te denken of te participeren in projecten die wij initiëren.
            4. Blz. 150 4.1.4 Inwoners werken naar vermogen en waar nodig is er een vangnet.
              1. Blz. 151 4.1.4.1 We stimuleren dat iedereen met een gemeentelijke uitkering, met of zonder beperking, zich naar vermogen inzet op het gebied van werk, vrijwilligerswerk of opleiding.
            5. Blz. 152 4.1.5 Social Return is onderdeel van gemeentelijke aanbestedingen en overeenkomsten.
              1. Blz. 153 4.1.5.1 Social Return maakt deel uit van het gemeentelijk inkoopbeleid.
            6. Blz. 154 4.1.6 Kinderen die opgroeien in armoede kunnen deelnemen aan sport en cultuur.
              1. Blz. 155 4.1.6.1 De toegankelijkheid voor sport en cultuur voor kinderen die opgroeien in armoede is geborgd.
            7. Blz. 156 4.1.7 Inwoners sporten en bewegen.
              1. Blz. 157 4.1.7.1 Inwoners worden gestimuleerd om te sporten en te bewegen en een gezonde leefstijl aan te houden.
            8. Blz. 158 4.1.8 Er is een Kunst- en Cultuuraanbod dat meer op eigen benen moet staan.
              1. Blz. 159 4.1.8.1 Er wordt een Uitvoeringsprogramma Kunst en Cultuur 2018-2021 vastgesteld.
        3. Blz. 160 4.2 Nieuw beleid
          1. Blz. 161 Wat willen we bereiken ?
            1. Blz. 162 4.2.1 Een toekomstbestendig SW-bedrijf.
              1. Blz. 163 4.2.1.1 De Gemeenschappelijke Regeling wordt/is omgezet in een Gezamenlijke Uitvoeringsorganisatie, waarin zowel de Wsw als re-integratie wordt uitgevoerd door Werkbedrijf Lucrato.
            2. Blz. 164 4.2.2 Meer contact tussen jeugdarts en huisartsen, GGZ zorg voor jongeren in het CJG en extra inzet op preventie om game- en sociale media verslaving bij jongeren te voorkomen.
              1. Blz. 165 4.2.2.1 Met Vérian afspraken maken over de inzet van de jeugdarts, inzet van GGZ expertise in het CJG en extra preventieactiviteiten om game- en social media verslaving te voorkomen.
        4. Blz. 166 4.3 Regulier werk
          1. Blz. 167 producten
            1. Blz. 168 01. Informatie en toegang sociaal domein
            2. Blz. 169 02. Inkomen
            3. Blz. 170 03. Jeugdhulp individuele voorzieningen
            4. Blz. 171 04. Jeugdhulp overige voorzieningen
            5. Blz. 172 05. Kunst, cultuur en media
            6. Blz. 173 06. Onderwijs en educatie
            7. Blz. 174 07. Participatie en werk
            8. Blz. 175 08. Sport
            9. Blz. 176 09 Wmo Algemene voorzieningen
            10. Blz. 177 10. Wmo maatwerkvoorzieningen
        5. Blz. 178 Programma indicator
          1. Blz. 179 Programma indicator
        6. Blz. 180 Wat mag het kosten?
          1. Blz. 181 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 182 Toelichting op de lasten en baten
        7. Blz. 183 Saldo per product per programma
          1. Blz. 184 Saldo per product per programma
      8. Blz. 185 Overzicht overhead
        1. Blz. 186 Overzicht overhead
        2. Blz. 187 Wat mag het kosten?
          1. Blz. 188 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 189 Toelichting op de baten en lasten
      9. Blz. 190 Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 191 Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 192 Wat mag het kosten?
          1. Blz. 193 Wat mag het kosten?
          2. Blz. 194 Toelichting op de lasten en baten
        3. Blz. 195 Specificatie inkomsten algemene dekkingsmiddelen 2018
          1. Blz. 196 Specificatie inkomsten algemene dekkingsmiddelen 2018
      10. Blz. 197 Onvoorzien
        1. Blz. 198 Onvoorzien
        2. Blz. 199 Wat mag het kosten?
        3. Blz. 200 Toelichting op de baten en lasten
      11. Blz. 201 Overzicht programmaplan
        1. Blz. 202 Overzicht programmaplan
        2. Blz. 203 Programmaplan
        3. Blz. 204 Incidentele uitgaven en opbrengsten
        4. Blz. 205 Meerjareninvesteringsplan
        5. Blz. 206 Meerjareninvesteringsplan kapitaallasten
      12. Blz. 207 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        1. Blz. 208 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
        2. Blz. 209 Beleidskader
        3. Blz. 210 Structurele weerstandscapaciteit
        4. Blz. 211 Incidentele weerstandscapaciteit
        5. Blz. 212 Conclusie weerstandscapaciteit
        6. Blz. 213 Risicobeheersing
        7. Blz. 214 Relatie tussen risico's en weerstandscapaciteit
        8. Blz. 215 Kengetallen en Weerstandsratio
      13. Blz. 216 Paragraaf Grondbeleid
        1. Blz. 217 Paragraaf Grondbeleid
        2. Blz. 218 Beleidskader
        3. Blz. 219 Grondbeleid
        4. Blz. 220 Kwantitatieve Opgaven Wonen
        5. Blz. 221 Notitie Grondzaken
        6. Blz. 222 Startersleningen
        7. Blz. 223 Financiële beschouwing
        8. Blz. 224 Boekwaarden van de complexen
        9. Blz. 225 Toelichting op de complexen
        10. Blz. 226 MPG (Meerjaren Prognose Grondexploitatie)
      14. Blz. 227 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 228 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
        2. Blz. 229 Beleidskader
        3. Blz. 230 De beheerplannen
      15. Blz. 231 Paragraaf Verbonden partijen
        1. Blz. 232 Paragraaf Verbonden partijen
        2. Blz. 233 Doelstellingen
          1. Blz. 234 Beleidskader
            1. Blz. 235 BNG (N.V. Bank Nederlandse gemeenten)
            2. Blz. 236 GGD NOG
            3. Blz. 237 H2O bedrijventerrein
            4. Blz. 238 Leisurelands
            5. Blz. 239 Lucrato (Felua –groep)
            6. Blz. 240 N.V. Rova
            7. Blz. 241 Stichting PrOo
            8. Blz. 242 Streekarchief HEH
            9. Blz. 243 Vitens N.V.
            10. Blz. 244 VNOG (Veiligheidsregio Noord- en Oost Gelderland)
        3. Blz. 245 Financiële gegevens
        4. Blz. 246 Beleidsvoornemens
      16. Blz. 247 Paragraaf Lokale heffingen
        1. Blz. 248 Paragraaf Lokale heffingen
        2. Blz. 249 Lokale lastendruk
        3. Blz. 250 Vergelijking Gelderse gemeenten
        4. Blz. 251 Beleidskader
        5. Blz. 252 I. Lokale belastingen
        6. Blz. 253 II. Heffingen en retributies
        7. Blz. 254 III. Pachten, renten en huren
        8. Blz. 255 IV. Kwijtschelding
      17. Blz. 256 Paragraaf Financiering
        1. Blz. 257 Paragraaf Financiering
        2. Blz. 258 Beleidskader
        3. Blz. 259 Ontwikkelingen
        4. Blz. 260 Kasgeldlimiet
        5. Blz. 261 Renterisiconorm
        6. Blz. 262 Liquiditeitsprognose, banken en leningen
        7. Blz. 263 Rentevisie en -kosten
        8. Blz. 264 Renteschema
      18. Blz. 265 Paragraaf Bedrijfsvoering
        1. Blz. 266 Paragraaf Bedrijfsvoering
        2. Blz. 267 Beleidskader
        3. Blz. 268 Management en organisatie
        4. Blz. 269 Planning & Control
        5. Blz. 270 Personeelsbeleid
        6. Blz. 271 Informatievoorziening
        7. Blz. 272 I-dienst
        8. Blz. 273 Financiën
      19. Blz. 274 Paragraaf Duurzaamheid en Cittaslow
        1. Blz. 275 Paragraaf Duurzaamheid en Cittaslow
        2. Blz. 276 Cittaslow
        3. Blz. 277 Activiteiten
        4. Blz. 278 Beleidskader
      20. Blz. 279 Paragraaf Handhaving
        1. Blz. 280 Paragraaf Handhaving
        2. Blz. 281 Beleidskader
      21. Blz. 282 Paragraaf Dienstverlening
        1. Blz. 283 Paragraaf Dienstverlening
        2. Blz. 284 Beleidskader
      22. Blz. 285 Paragraaf Deregulering
        1. Blz. 286 Paragraaf Deregulering
        2. Blz. 287 Beleidskader
        3. Blz. 288 Minder regels
        4. Blz. 289 Vereenvoudigen processen en verlagen administratieve lastendruk
      23. Blz. 290 Paragraaf Interne beheersing
        1. Blz. 291 Paragraaf Interne beheersing
      24. Blz. 292 Begrotingsparagraaf
        1. Blz. 293 Geprognosticeerde balans
        2. Blz. 294 Emu Saldo
        3. Blz. 295 Taakveldenoverzicht (bedragen gesaldeerd)
      25. Blz. 296 Bijlagen
        1. Blz. 297 Bijlage 1. Kostendekkendheid Sociaal Domein 2018
        2. Blz. 298 Bijlage 2. Subsidieplafondsociaal domein 2018
        3. Blz. 299 Bijlage 3. Afkortingenlijst
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap