Kwaliteit (toelichting)

Waar mogelijk producten online aanbieden, waar mogelijk formulieren als e-formulieren (online in te vullen en te verzenden formulieren) aanbieden en waar nodig inwoners helpen om e-formulieren in te vullen.

  • De websites hebben 10 keer een update van de software gekregen, zodat een veilige online omgeving wordt aangeboden en oplossingen voor bugs en nieuwe functionaliteiten sneller beschikbaar zijn;
  • Het aantal e-formulieren op de websites is verder uitgebreid, met 5 structurele e-formulieren. Daarnaast zijn e-formulieren ingezet voor tijdelijke aanvragen en aanmeldingen;
  • DigiD, eIDAS en eHerkenning zijn als authenticatiemiddel voor de e-formulieren beschikbaar;
  • Voor de producten van Burgerzaken kon online aan afspraak worden ingepland, via de afsprakenmodule;
  • Medewerkers publiekscentrum hebben zowel telefonisch als aan de informatiebalie mensen ondersteund bij het invullen van de e-formulieren;
  • Door de implementatie van het nieuwe systeem voor burgerzaken is de basis gelegd voor verdere digitalisering richting inwoners maar bijvoorbeeld ook uitvaartverzorgers.